PERGI JAHANAM DENGAN ISRAEL.

YA ALLAH ...ENGKAU HANCURKANLAH ISRAEL.

Gambar hari Ini

Gambar hari Ini
Seloka Kedah

Solat.

Solat.
Sembahyanglah Kamu, Sebelum Kamu di Sembahyangkan

PALESTINE

PALESTINE
Ya ALLAH selamatkanlah bumi Palestin dan juga saudara seagama kami di sana....Amin.

Tuesday 18 August 2009

Kempen Yang Hampeh

Kejohanan PSKPP peringkat negeri Pahang telah berlangsung dari 13 hingga 16 Ogos yang lepas di Jerantut. Pasukan bolasepak daerah Bentong telah diletakkan satu kumpulan bersama Daerah Lipis dan Daerah Rompin. Berdasarkan undian kumpulan peluang Bentong untuk ke pusingan ke dua adalah tipis kerana Lipis merupakan juara bertahan dan Rompin merupakan team yang kuat dalam PSKPP.

Ketua jurulatih sedang memberikan semangat kepada anak-anak buahnya supaya bangkit melawan.
Perlawan pertama Bentong melawan Rompin di padang SMKA TAHAP. walaupun telah berusaha untuk memberikan tentangan namun akhirnya pasukan Bentong terpaksa akur dengan kehebatan Rompin yang menana dengan jaringan gol 4-0. Perlawanan kedua bertemu Lipis, nasib Bentong seperti sudah diketahui. Bentong memerlukan kemenangan untuk membuka laluan ke pusingan kedua. Namun bukanlah sesuatu yang mudah, memandangkan pada sebelah paginya Lipis telah berjaya mengalahkan rompin 4-1. Turun dengan misi mustahil untuk menewaskan Lipis ( walaupun ada orang cakap tiada yang mustahil dalam bolasepak ) dan juga misi untuk mengurangkan gol yang membolosi gawang , berbekalkan pemain-pemain yang cedera dan cetek pengalaman maka keputusannya sudah dapat dijangka. First half Lipis berjaya mendahului dengan jaringan 2-1.

Penyerang utama pasukan Bentong cedera di kepala akibat dipijat oleh pemain lawan
Tahniah kepada Alakari yang berjaya menghasilkan gol untuk Bentong. Bermula separuh masa kedua Lipis mula melancarkan serangan bertali arus ke arah gol....dan para pemain pertahanan pasukan Bentong tidak berdaya menahan asakan tersebut.Gol demi Gol telah membolosi gawang yang dikawal oleh Fifi. Akhirnya perlawanan berakhir dengan keputusan Bentong 1 dan Lipis 6. Haha...apapun tahniah kepada rakan-rakan sepasukan yang bermati-matian mempertahankan gawang dari dibolosi dengan lebih banyak gol.


Penjaga gol yang beraksi cemerlang menyelamatkan pintu golnya dari dibolosi penyerang lawan, namun akhirnya tewas juga dengan" kilauan" matahari.
( Tahniah Capitan, Arazmi, Emizal, Zubir, Ja'a, Keyo, Kari, Yunus, Nuar, Ijat,Fifi, Yazit, Atan, Zul, Ustaz, Boydan Akmal) kerana terpilih mewakili Daerah Bentong. Sape yang masih berminat, bertenaga, takde komitmen lain boleh cuba lagi next year .Pintu team PSKPP Bentong sentiasa terbuka untuk anda yang berminat untuk bermain, ikhlas dan tidak berkira! Thank you juga kepada ketua jurulatih, Cikgu Rostam dan juga fisioterapi Shah.



Fisioterapi pasukan sedang mendengar masalah pemain dengan penuh minat

Kepada Zul yang akan bersara dari mewakili PSKPP kerana melanjutkan pelajaran di bawah Biasiswa KPM, jutaan terima kasih diucapkan. Menurut Zul, dia telah mewakili daerah Bentong lebih kurang 9 tahun sekarang tibalah saatnya untuk bersara. Apapun terima kasih daun keladi....kalau rasa diri tu muda lagi mainlah untuk MASUM pula nanti !!!!


0 comments: