PERGI JAHANAM DENGAN ISRAEL.

YA ALLAH ...ENGKAU HANCURKANLAH ISRAEL.

Gambar hari Ini

Gambar hari Ini
Seloka Kedah

Solat.

Solat.
Sembahyanglah Kamu, Sebelum Kamu di Sembahyangkan

PALESTINE

PALESTINE
Ya ALLAH selamatkanlah bumi Palestin dan juga saudara seagama kami di sana....Amin.

Wednesday 24 September 2008

Suka Ke Tidak?


Mesyuarat kabinet Pak Lah hari ini memutuskan untuk menurunkan harga minyak sebanyak 10 sen seliter berkuatkuasa 25 hb september. Esok la tu....Hadiah dari kerajaan untuk rakyat Malaysia yang nak balik ke kampung sempena Perayaan hari raya ni.

So besok kita akan mula mengisi minyak dengan harga baru iaitu RM 2.45 sen seliter.Aku percaya ramai yang tidak berpuas hati dengan penurunan sebanyak 10 sen termasuklah aku.Dulu naik sampai 78 sen seliter masa tu harga minyak dalam lingkungan 137 Dolar setong. Sekarang harga minyak berada diparas 107 Dolar setong. Kerajaan cuma mampu turunkan 10 sen jer seliter. Kerajaan berharap penurunan ini dapat meringankan beban rakyat.

Hehe....turun 10 mampu meringankan beban rakyat ke? Menteri yang bertanggungjawab dalam bidang ini berkata penurunan ini bukan bertujuan untuk meraih populariti. Masalahnya bukan popular ke tidak, tapi masalahnya penurunan ini mampukah diikuti dengan penurunan harga barang-barang pengguna yang lain. Aduh masa nak naikkan harga minyak dulu tetiba je, nak turun macam-macam pula alasannya. Ringgit lemah la, harga minyak turun naik le, macam-macam lagi...Alahai inikah kerajaan yang prihatin kepada rakyat. Fikir-fikirlah wahai rakan-rakan semua.

0 comments: